Mit viszel ajándékba?

Add idén Te a leghasznosabbat!

Nem lehet elégszer!

elégjó

Csatlakoztál már?

Friss topikok

Három napra Egerben állomásoztam. Mint minden jól sikerült kiránduláskor, most is eljátszottam a gondolattal, hogy mi lenne, ha összepakolnám a családot és Egerbe költöznénk.  Persze, tudom, hogy egy rövid kikapcsolódás még ízelítőnek sem elég egy lakhelyváltáshoz, de azért voltak pillanatok, amikor megdobbant a szívem a költözés gondolatára.  A képes beszámolóhoz próbálkoztunk egy rakás szelfivel...nézzétek el nekünk.

Eger, Offi, hold, templom

Az Offi Ház Hotelben szálltunk meg, részemről rendben volt a szállás, a kiszolgálás, a hangulat. A házigazdák pont annyira voltak előzékenyek, amennyire kellett, első éjszaka még aggódtak is értünk, mert nem vették észre, hogy már visszaértünk az esti sétából, így hajnalig találgatták merre lehetünk. A reggelinél csodálkoztak ránk: de jó, hogy megvagyunk és nem aludtunk a híd alatt. Nyilván, ha nagyon aggódtak volna ránk csörögnek, de azért jól esett a törődés.

Étel-ital, jó falat

Teljes ellátás és egy városnéző kis vonatozás tartozott a foglaláshoz (ami elmaradt, mert a sofőr nem jött el a megállóba), viszont éhen egyáltalán nem maradtunk, ahogyan azt az ételfotók is mutatják. A hotel rendkívül jó helyen van, minden fontos hely megközelíthető gyalog, a parkoló meg zárt.

Egyetlen negatív dolgot tapasztaltam, de az sem a hotel hibája volt. Eger megújul, így ennek értelmében a teljes belváros burkolatát felszedték, és most próbálják újra burkolni. Építenek, bontanak, fúrnak, faragnak a szakik - reggeltől estig. Azt hiszem, ez igen erős övön aluli ütés az Eger belvárosában működő (?) idegenforgalmi cégek számára. Viszont szép lesz az egész, ha elkészül. Nyilván ez most számukra nem vigasz.

Egri Vár, kaloda (amiből kifér a fejem), sötét felhő, Gárdonyi, Balassi

Bevettük a várat is, amelynek egy része szintén felújítás alatt áll, például a vásártér, ahol a katonák esküdt tettek anno Eger védelmére. Most kicsi markológépek és egy sor munkás mondja a mantrát. Jobb, ha nem tudjuk, hogy mit... mi csak annyit észleltünk, hogy építési terület - menjünk másfelé.

3D mozit is kialakítottak a várban, jófej srác fogadott bennünket, a film meg érdekes volt, a téma: Eger 1552. A csata nem volt a filmben, ez egy kis hiányérzetet hagyott, viszont jól megmutatták, hogy miként nézett ki akkoriban ez a csodaszép vár és a környező terület. Ajánlom a mozit. A pénztárnál kiderült, hogy akció is volt a mindenre elszánt látogatóknak, így egy hatvan perces idegenvezetést is kaptunk ajándékba. A fiatalember érdekesen mesélt a vár életéről, a várban küzdőkről, így ezt a grátiszt köszöntük szépen.

Szépasszony - völgy, borospince, zsíros kenyér

Természetesen elgyalogoltunk a Szépasszony - völgybe is (kb. 40 perc oda-vissza), utolsó emlékképeink talán ezelőtt 10 évről valóak, így nagy várakozással voltunk. Sajnos itt egy kis zavar támadt az erőben, mert a borospincékben dolgozók leginkább hasraütésszerűen szabták az áraikat. És miután megtekintettük az itallapot, kiderült, hogy minden esetben felfelé tévedtek. Természetesen nem minden pince igazolta a pletykát, miszerint lehúzósak arrafelé a vendéglátók. Attól függetlenül, hogy nincs még szezon, azért minden borkóstoló látogató jól érezheti magát. Van sok fajta bor, és kérhető az elmaradhatatlan zsíros kenyér hagymával.

Viszont a várban is, és a szállóban is mindent megtesznek azért, hogy a véletlenül erre tévedő átutazó jól érezze magát. Kedvezmények, kuponok, előzékenység.

Bazilika, szerelemlakat

Jó turista lévén meglátogattuk a Bazilikát, és tettünk egy szerelemlakatot az épület előtt található kerítésre. Pontosabban kettő lakatot csatoltunk fel, egyet nekünk és abba csatoltuk bele a gyermekeinknek szánt lakatot. Családi lakatolás lett belőle.

eger szerelemlakat.jpg

Frei kávézó, felfrissülés

Van minden Egerben,és a környékén amire szükség lehet egy kirándulás során. Aki nem bírja ki, hogy ne vásároljon, ne menjen moziba, annak tökéletes lesz az Agria Park Bevásárlóközpont, aki kulturális kikapcsolódásra vágyik, azok meg könnyen találnak kiállításokat, műemlékeket, templomokat. Ha olyan városban járok, ahol van Frei kávézó, akkor oda igyekszem betérni, de hogy ne legyen reklámszagú a sztori csak annyit mondok, hogy kedvelem a kávékölteményeket és a helyszínt is.

Habár most gyermeket nem hoztunk az utazásra, azért fél szemmel játszótéri körképet is néztem. Színesek, szépek, zártak. Lehet jönni kölyökkel is a hónunk alatt.

Akit nem zavar, hogy reggel 7-től betonvágó, döngölőbéka, markoló és sarokcsiszoló hangja hallatszik, annak jó szívvel ajánlok egy ilyen kirándulást.